The Danish Girl (Danimarkalı Kız)







TANITIM

Film, tarihte bilinen ilk eşcinsel olan ve ilk cinsiyet değiştirme operasyonu geçiren ünlü ressam Einar Wegener’in yani kadın hali olan Lili’nin günlüklerinden oluşmuş The Danish Girl isimli romandan beyazperdeye taşınmıştır. Romanın yazarı David Ebershoff’dur ve roman 2000 senesinde yayınlanmıştır.



Film 1926 yılında Kopenhag’da geçmektedir. Başrolünde Eddie 
Redmayne vardır.

1882 yılında Danimarka’da doğan Einar Wegner, Lili Elbe olduktan 
sonra ressamlığı bırakmıştır. 1931 yılında Almanya’da ölmüştür. Lili’nin hayatı ilk olark 1933 yılında Man into Woman ismiyle yayınlanmıştır.

Gerçekte 4 ameliyat geçiren Lili Elbe filmde 2 ameliyat geçirdi 
olarak gösterilir. Gerçek hayatında evlenip boşanmıştır. Ve boşanmasının ardından hayatını kaybetmiştir. Filmde ameliyatlar sonucu aşırı kan kaybından hayatını kaybettiği gösterilir. 



Vizyon Tarihi: 12 Şubat 2016
Süre: 120 dk
Orijinal Adı: The Danish Girl









Danimarkalı Kız... Oldukça etkileyici bir hayat hikayesi. Fragmanını izlediğimde ''Bu filmi mutlaka izlemeliyim.'' demiştim. İlk fırsatını bulduğum anda da izledim... Filmin herkese hitap ettiğini düşünüyorum. Yaşanmış ve gerçek bir olay herkesin dikkattini çeker bence.

Einar Wegener’ın çocukluğundan beri bastırdığı eşcinsel duyguları 
ressam olan karısı Gerda için kadın çorabı ve ayakkabısı ile poz vermeye başlamasıyla yeniden başlar…  Kendisi de ünlü bir ressam olan Einar artık duygularını bastırmakta güçlük çekmeye başlayınca duygularını bastırmaktan vazgeçmeye karar verir. Önce rol icabı sadece poz vermek amacıyla giydiği kadın giysileri onun için önemli bir hal almaya başlar ve kadın olduğu günler daha da mutlu olduğunu hisseder. İşte sonrasında tüm hayatı değişir.





Filmin en önemli mesajı hayallerin peşinden gitmek ve kararlı olmak... Senaryo ve oyuncular hakkında yorum yapmam gerekirse oldukça tatmin edici buldum. Bu konuda daha iyi bir film ya da oyuncular olamazdı bana göre. Başrol oyuncusu olan Eddie Redmayne öyle güzel oyunculuğunu sergilemiş ki hayran kaldım diyebilirim. Sanat yönetimi ve kostümler de oldukça başarılıydı.







Filmde rahatsız edici tek sahne başrolün aynada kendini seyrettiği sahneydi bana göre onun dışında rahatsız edici hiç bir sahne yoktu. Yalnız filmde gördüğüm bir hata vardı, bu da benim araştırmalarıma göre gerçek hayattaki ''Lili''nin ölüm sebebinin farklı olmasıydı. Yani gerçek hayattaki sondan farklı bi son vardı. Aslında sonuç aynı ama gerçek hayatta daha farklı şekilde o sonuca ulaşılmış öğrendiğim kadarıyla.


Bir kaç replik;

''Gerçek şu ki kadın olduğuma inanıyorum.''

''Ben tamamen kendimim...''




Herkese tavsiye edebilirim, etkileyiciydi. Fakat filmi izlemeden önce gerçek hayatını da bir araştırıp okumanızı tavsiye ederim ben gerçek hayattaki''Lili''nin fotoğraflarını sizin için buraya da koyuyorum. Umarım siz de keyifle izlersiniz.




Kadın olmadan önce


Kadın olduğunda
Sırasıyla geçirdiği değişim




Yorumlar

  1. Hüngür Hüngür Ağlanan Film :( İçim yer yer ezildi Hayat acımasız...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Film İncelemesi | Altıncı His (The Sixth Sence)

STEFAN ZWEIG'İN HAYATI | ESRARENGİZ ÖLÜMÜ | NEDEN İNTİHAR ETTİ?

VİCTOR HUGO | BİR İDAM MAHKUMUNUN SON GÜNÜ